منوی برگه ها
TwitterRssFacebook
منوی دسته ها

ارسال شده توسط در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۸۸ در تکنیک های فتوشاپ | ۴ دیدگاه

ایجاد یک چشم واقعی در فتوشاپ

نام آموزش : ایجاد یک چشم واقعی در فتوشاپ

سطح آموزش : متوسط

مترجم : مهدی باقری

سبک آموزش : تصویری

___________________________________

با سلام

در این مطلب نحوه ایجاد یک چشم واقعی همانند شکل زیر آموزش داده خواهد شد.

025

برای انجام چنین پروژه ای بهتر است که از تبلت استفاده کنید. مطمئنا در انتهای این آموزش شما هم با ما هم عقیده خواهید شد که قابلیت های فتوشاپ تمامی ناپذیر است. خوب برای شروع کار یک فایل جدید با ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل ایجاد کنید. زمان تقریبی برای انجام  این پروژه حدود ۳ ساعت است :

گام اول :

همانطور که گفته شد یک فایل جدید با ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل ایجاد کنید و پس زمینه را با رنگ سفیدی که تمایل کمی به خاکستری دارد پر کنید. سپس یک لایه جدید ایجاد کنید و یک ماسک دایره ای همانند تصویر زیر در مرکز آن ایجاد کنید :

001

گام دوم :

بعد از تصمیم گیری در مورد رنگ چشم، دایره را با آن رنگ پر کنید و سپس به طور مشابه دایره دیگری در یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را به رنگ مشکی درآورید. این دایره سیاه مردمک چشم است.

002

گام سوم :

با استفاده از ابزار smudge و با حرکت از مرکز به سمت بیرون جلوه ای مانند شکل زیر ایجاد کنید :

003

گام چهارم :

یک لایه جدید ایجاد کنید و در مرکز آن یک قسمت دایره ای را انتخاب کنید و آن را با سفید پر کنید.

004

گام پنجم :

اکنون با استفاده از فیلتر نویز، و تنظیماتی مشابه شکل، مقداری نویز به انتخاب خود اضافه کنید : Filter>Noise>Add Noise

005

گام ششم :

اکنون از یک فیلتر دیگر استفاده می کنیم. به Filter>Blur>Radial Blur بروید و از گزینه های zoom و best استفاده کنید و مقادیر نزدیک به ۱۰۰ را برای آنها در نظر بگیرید. نتیجه باید مانند شکل زیر باشد :

006

گام هفتم :

از بعضی از گزینه های اختلاط لایه ها مانند Overlay Pin Light Screen و یا هرکدام که ترجیح می دهید استفاده کنید. سپس از فیلتر Liquify به منظور ایجاد بی نظمی هایی مانند شکل زیر استفاده کنید :

007

گام هشتم:

لایه مربوط به مردمک را duplicate کنید و رنگ آن را مطابق تنظیمات زیر از منوی Image>Adjustment>Hue/Saturation تغییر دهید :

008

گام نهم :

در این مرحله با استفاده از یک قلم موی نه چندان بزرگ، بی نظمی هایی مانند شکل زیر ایجاد کنید :

009

گام دهم :

این لایه را کپی کنید و سپس از یک از گزینه های مخلوط کردن لایه ها مانند Overlay استفاده کنید تا نتیجه ای نزدیک به شکل زیر بدست آورید :

010

گام یازدهم :

برای ایجاد بازتاب نور پنجره در چشم از یک لایه جدید استفاده کنید و نتیجه ای مانند شکل زیر بدست آورید :

011

گام دوازدهم :

لایه ای را که در آخر رنگ کردید duplicate کنید و و با زدن ctrl+U رنگ آن را به چیزی بین نارنجی و قهوه ای تغییر دهید. یک نوع اختلاط دیگر برای لایه ها انتخاب کنید و نتیجه ای مانند شکل زیر بدست آورید : لایه ایجاد شده را تغییر اندازه دهید و یا بچرخانید تا نتیجه حاصله مورد قبول باشد :

012

گام سیزدهم :

با استفاده  از Filter>Blur>Gaussian Blur و یک مقدار نه چندان زیاد، مانند ۶، نتیجه ای مانند شکل زیر بدست آورید :

013

گام چهاردهم :

به منظور تیره کردن لبه های خارجی عنبیه از یک سایه با فاصله صفر و پخش بسیار کم و یک مقدار بهینه برای اندازه استفاده کنید. Blend Mode را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می توانید از Outer Glow  هم استفاده کنید :

014

گام پانزدهم :

لایه ای که موجهای شعاعی در آن قرار دارند را انتخاب کنید و برای آنها سایه ایجاد کنید تا مانند فیبر شوند و حجم پیدا کنند :

015

گام شانزدهم :

برای تصادفی کردن جلوه ها، ابتدا یک لایه جدید ایجاد کنید رنگ پس زمینه را سفید و رنگ اصلی را مشکی انتخاب کنید و سپس فیلتر Render>Clouds را به کار ببرید. و با استفاده از Gaussian Blur لبه های آن ها را بلور کنید.

016

گام هفدهم :

در لایه هایی که بی نظمی ها را به وجود آوردید، جزئیات بیشتری اضافه کنید. یک انتخاب ددایره ای ایجاد کنید و سپس به Edit>Stroke بروید و یک مقدار مثل ۱۲ یا ۱۴ انتخاب کنید. با اعمال این استروک نتیجه ای مانند شکل خواهید داشت :

017

گام هجدهم :

مجددا از Gaussian Blur با یک مقدار بالا مانند شکل زیر استفاده کنید :

018

گام نوزدهم :

این لایه جدید را تغییر اندازه دهید تا به مرکز عنبیه برسد و عمق قابل توجهی را به این ناحیه اضافه کند :

019

گام بیستم:

براینمایش رگ های خونی، یک لایه جدید ایجاد کنید و یک رنگ قرمز که شامل کمی رنگ نارنجی است را انتخاب کنید.و شروع به رنگ کردن با یک قلم موی بسیار کوچک در جهت مرکز به مرز ها و برعکس کنید.

020

گام بیست و یکم :

یک لایه جدید ایجاد کنید و رگ های بیشتری در اندازه های کوچک و بزرگ ایجاد کنید :

021

گام بیست و دوم :

یک لایه جدید ایجاد کنید و یک مرز قرمز مانند شکل زیر ایجاد کنید :

022

گام بیست و سوم :

یک لایه جدید ایجاد کنید و در آن رگهای کوچک دیگری ایجاد کنید و همچنین در این لایه چند لکه مابین عنبیه و فضای سفید چشم ایجاد کنید.

023

گام بست و چهارم :

و این هم نتیجه نهایی کار. نگران قسمت های قرمز نباسید چون این قسمت ها در چشم شخصیت شما محو می شوند.

024

و این  هم یک تصویر از نزدیک برای اینکه جزئیات را بهتر ببینید :

025

۴ دیدگاه

  1. سلام
    خسته نباشیدمطالبتون خیلی مفید وخوب هستند اگر ممکنه در مورد طراحی کاتالوگ و انواع چاپ هم مطلب بزارید

  2. سلام
    ممنون از نظرتون
    حتما سعی می کنیم در رابطه با این مباحث هم آموزش هایی بذاریم

  3. سلام خوبیم خسته نباشیم تشکر از آموزش تان این آموزش تان بسیار جالب است

  4. سلام
    خسته نباشید
    ممنون بابت اموزش
    اما هر کار میکنم ساخته نمیشه -توضیحاتتون کامل نیس همچنین مراحل
    چنین اموزشی باید فیلم باشه
    ممنون میشم فیلم قرار بدین
    منتظرم-ممنون 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Pin It on Pinterest

Share This

Share This

Share this post with your friends!